AtB går i løpet av våren over til å ha én app – den grå AtB-appen, som kombinerer både billettkjøp og reiseinformasjon. Det er selskapet selv som forteller dette i en pressemelding.
Fortsatt er det om lag 65.000 brukere av den grønne Mobillett-appen. Enten som følge av gammel vane eller på grunn av funksjonalitet som ikke har vært på plass i den grå AtB-appen tidligere.
–Nå er straks alt på plass i den nye AtB-appen, som vi er veldig stolte over. Fordelen med den denne appen er at den kombinerer både billettkjøp, reiseinformasjon og mange andre nyttige funksjoner som gjør det enkelt for kundene å reise, sier Grethe Opsal, direktør for Marked og kommunikasjon i AtB.
Dette er datoene som gjelder:
• 3. april – siste salgsdato for kjøp av 7- og 30-dagers periodebilletter, og siste dag for påfylling av penger på AtB Mobillett konto
• 30. april – siste salgsdato for å kjøpe enkeltbilletter
• 1. mai – Appen vil ikke fungere til å kjøpe billetter. Periodebilletter som allerede er kjøpt vil fungere/kunne vises frem til de utløper.
NB! Ungdomsbillett og HjemJobbHjem-billett forblir tilgjengelig i AtB Mobillett-appen også etter 1. mai. AtB informerer i god tid før de flyttes til AtB-appen.
Ny løsning
AtB skriver i pressemeldingen at mange reisende liker å bruke Mobillett konto når man for eksempel mangler egne betalingsmidler.
Derfor har man nå utviklet en helt ny funksjon som lar brukere kjøpe billetter til andre i den grå AtB-appen. Det gjelder både enkeltbilletter, klippekort og periodebilletter.
–Istedenfor å fylle på en konto i appen, kan du nå bruke «Kjøp til andre»-funksjonen sammen med klippekort. Hvis du har et barn som reiser jevnlig, kan du på denne måten gjøre klar billetter i barnet sin app, som kan aktivere billettene når de selv trenger dem, forklarer Opsal
AtB oppfordrer brukere av Mobillett-appen til å bruke opp pengene på Mobillett kontoen før man bytter app.
-Vi oppfordrer kundene til ikke å fylle på mer enn man kommer til å bruke innen de siste billettene forsvinner fra Mobillett-appen. Da minsker sjansen for å måtte be om refusjon av penger til overs når appen avvikles. Våre kundebehandlere sitter klare til å bidra til dem som har spørsmål, avslutter Opsal.