Samtlige ansatte, medregnet sjefen sjøl, Trond Grande, har vært permittert i stengeperioden. Flertallet av i alt 17 medarbeidere i selskapet er knyttet til Grande Frisør Heimdal, en håndfull bemanner Grande-salongene på Lerkendal og Moholt.
–Det var godt å komme i gang igjen, sier Trond Grande til Heimdalsbladet. Han selv og medarbeiderne er naturligvis glade for at kundene har strømmet til i den grad at salongens kapasitet har vært fullt utnyttet. Kunder med mer eller mindre forvokst manke har på sin side vist at de setter pris på å få sin vante frisør tilbake i jobb igjen.
Nøye med smittevern
–Vi følger selvsagt opp alle anbefalte smitteverntiltak – om vasking, spriting og desinfisering. Heldigvis har vi god plass i Heimdal-salongen, slik at vi kan holde god avstand mellom kundene. Nærmere bestemt bruker vi annen hver frisørstol i lokalet nå som vi er underlagt restriksjoner. Alle ansatte ble forresten kurset i smittevern i forkant av reåpningen, forteller Grande.
Som aktør i ett av fagene som ble pålagt av nasjonale myndigheter å stenge ned all virksomhet fra torsdag 12. mars klokken 18.00, medgir Trond Grande at han satt igjen med en rar følelse. At stenge-påbudet kom bare fire timer før det skulle effektueres, gjorde det ikke mindre sjokkerende.
Men Grande iler med å tilføye at han innser at strenge restriksjoner nok var på sin plass i et yrke hvor den fysiske kontakten mellom utøver og kunde er så tett. Noe av inntektstapet har Grande Frisør også fått kompensert via den første store tiltakspakken fra Erna & Co.
–Vi fikk litt, men håper på mer i kommende pakke – både i kompensasjon for tapt fortjeneste og for husleie i den lange inntektsløse perioden, sier Trond Grande til Heimdalsbladet.