12.9 C
Trondheim
søndag, september 26, 2021

-Skjerp dere AtB!

-Uhørt at ærlige mennesker blir bøtelagt på grunn av vanskelige betalingsmåter, mener Svein Otto Nilsen.

Svein Otto Nilsen (bildet)

Av Svein Otto Nilsen
gruppeleder for Pensjonistpartiet i Trøndelag Fylkesting

I disse dager blir ærlige mennesker bøtelagt for manglende betaling når de ikke har hatt anledning til å betale.

Et stort antall av byens befolkning som er avhengig av kollektivtransport, har sittet med redsel når de har vært nødt til å ta buss fra holdeplass uten kortleser. på gDagens betalingsmåter er så kompliserte at svært mange fortviler.

Har AtB mistet kontakten med kundene?

Det er en skam å se den kø som til enhver tid står langs Prinsens gt. for å ordne betalingsmuligheter.

Samtidig er brukerne fortvilt over endringen på kjøp av bussreiser.

Hva skjer når folk ikke får bruke t-kortet som det er penger på. Ikke får de tilbake pengene som står på kortet på flere uker.

Det enkle er ofte det beste er et kjent utrykk, men det gjelder ikke AtB.

3 KOMMENTARER

  1. Vært på bytur,i dag.. umulig og betale. Vi har lagt inn det samme,men på ma en mi sin app,står det,ikke nok penger på konto. Jeg oppdaget omsider at jeg kunne betale for 2. Fant ikke ut hvordan vi kunne legge inn kortopplysning.. Håpløst. Vi har begge flere hundre på åre t-kort…

  2. App betaling feilet på betaling, prøvde å bruker pengene som sto på kort kontoen fikk feil mld. Sendte sms, fikk feil mld. Ringte AtB, fikk beskjed om at de ikke hadde noe feil. Ble stoppet i kontroll, viste de feil mld som jeg tok bilde av og logg. Fikk bot!
    Sto i kø for å komme inn på kontoret, for så å få beskjed om å sende de en mail.
    Sønnen min på 13, lurte på om de kødda🙄🤦‍♀️ Og syns dette var sykt urettferdig da vi begge prøvde på hver vår tlf.
    Vi er i 2021, og jeg lurer da på hvordan godt voksne folk skal få dette til? Og hva med å lage en push melding, som gir beskjed når feil er meldt inn? Eller legge ut på Sosiale media, sende ut sms, mail eller noe som gir folk beskjed? Og må dette være så latterlig tungvint?
    Skjerp dere, og få kommunikasjon mellom dere på plass. Men alt er vel brukerfeil, og kundens problem… den er litt for enkel AtB.
    Samme gjelder dobbelbetalinger. Betal for en billett, bli trukket for 2. Dette skjer alt for ofte!!

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her